onsdag 26. september 2012

Kostymer til kostymeballet

lørdagen under laiven avholder familien Middelfart et maskeball/kostymeball:

Her er noen eksempler fra et kostymeball avholdt i overklassen i England, noen år før 1905. Her kan man se hva de rike kunne finne på å kle seg ut som! Noen er til og med sine kjente forfedre. Andre er litt mer kreative!


(Det kan selvfølgelig hende at det er tjenere som kan finne på å snike seg med også, de vil kanskje slite (in character) med å finne et fantastisk kostyme, men maske kan (må) de ha! I tillegg er heldigvis romere litt lettere å etterligne enn Dronning Marie Antoinette for eksempel. Bruk fantasien!

Og HUSK! Kommer det noen du på ordentlig skjønner er tjenere, så er det mest FESTLIG om du i rolle ikke skjønner det og lar de være med. Kanskje man til og med kan lage noen forviklinger/misforstå hvem de er/forelske seg i dem/tro det er en du kjenner. Bruk fantasien og lag moro! 



DEVONSHIRES KOSTYMEBALL 

DIAMANT JUBILEUM KOSTYMEBALL 

(Klikk på linkene å se!)

PS: Man trenger ikke så fancy ting som disse har. Bare bruk inspirasjon på hva slags ting de kler seg ut som: Historiske personer, personifiseringer, guddommer, konsepter, hyrdinner, narrer, malerier, etc. 



Kong Arthur

Valkyrier 






1 kommentar:

  1. Jeg vil dele med dere alle her om hvordan jeg får lånet mitt fra Herr Benjamin som hjalp meg med et lån på 400 000,00 euro for å forbedre virksomheten min. Det var lett og raskt når jeg søkte om lånet når ting ble grovt med virksomheten min. Benjamin gir meg lån uten forsinkelse. her er Mr Benjamin e-post / whatsapp-kontakt: +1 989-394-3740, lfdsloans@outlook.com.

    SvarSlett